Shift Delete یادمان نرود!

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به عنوان یک کاربر مهمان.

  1. از نظر من بسیار پست اموزنده ای بود و برداشت من این بود بعضی انسان ها بدون تحقیق و سرسری مطالب را دنبال کرده و گاها به نتیجه مطلوب نمی رسند.

  2. سلام جناب آقای مهندس عزیز
    ممنون که وقت میزارید و مطالب و حکایت های آموزنده ای رو می‌نویسید،
    بنظرم همانطور که فرمودید باید مطالب غلط رو Shift Delete کرد تا جا برای مطالب درست ایجاد بشه.
    ولی متأسفانه در صنعت تا جایی که بنده دیدم غرور کاذب و عدم آگاهی مانع این می‌شود که صنعتکاران و مهندسان قبول کنن که اشتباه آموزش دیدن و بخوان تغییر کنند.

    1. درود جناب زمانی.
      سپاس که نظرتان را نوشتید. همانطور که نوشته‌اید بعضی وقتها عدم آگاهی و ندانستن است که جلوی تغییر را می‌گیرد و بعضی وقتها درد را می دانیم اما به دلایل مختلف کاری انجام نمی دهیم. به قول بهرام بیضایی:
      “با شما از زخمی سخن می‌گویم بر آمده از نیزه های نادانی و همه قربانی آنیم. کسی دوستدار حقیقت نیست، همه دوستدار مصلحتند.”

  3. موضوعی که نوشتید، خیلی جالبه برام. اخیرا دارم یه کتاب گوش میکنم که خیلی به این موضوع unlearn کردن و دوباره فکر کردن مرتبطه. اسمش هست Think again، نوشته Adam Grantه. به فارسی هم ترجمه شده فکر میکنم. البته من هنوز تمومش نکرده‌ام، ولی تا اینجا که خوب بوده ?
    شخصا فکر می‌کنم گرفتن زهر کلمات، وقتی بحث حقیقت و fact مطرحه، کار خیلی درستی نیست. تلخی هم همینطور ?

    1. همانطور که بهتر از من می‌دانید این«آیشمن» خیرندیده‌ی درون، همش به دنبال انجام کار پلید «تلطیف واژگانی» است. از این به بعد تلاشم را بیشتر می‌کنم تا نتواند از جایش جم بخورد… بیچاره‌اش می‌کنم!
      سپاس که مثل همیشه با موشکافی و دیدن پیچش مو، به نکات مهمی می‌پردازید.
      از معرفی کتاب هم سپاسگزارم. امیدوارم فرصت خواندنش را پیدا کنم. البته می‌دانم تغییر دادن آموخته‌هایی که در گذر زمان به عادت تبدیل شده‌اند، سخت و دردناک است.

  4. سلام و درود بر کامران عزیز
    از انجایی که من الزایمر مزمن دارم لطفا نتیجه و جواب سوال هر بند رو هم بنویس تا شاید اندکی بر دانش بنده افزوده شود.
    با احترام

    1. درود. به مطب من خوش آمدید! کسی که تشخیص آلزایمر برای شما داده بسیار اشتباه کرده. چیز مهمی نیست … نگران نباشید… دچار Zeigarnik effect شده‌اید. برای جزئیات بیشتر نیاز به سی تی اسکن و داپلر رنگی هم نیست… فقط به لینک زیر نگاهی بیندازید. همه چیز دستگیرتان می‌شود. پرداخت ویزیت من را هم یادتان نرود!
      http://kamrankhodaparasti.ir/2020/09/03/%d8%aa%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%b3-%d9%85%d9%88%d8%ab%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%ab%d8%b1-%d8%b2%db%8c%da%af%d8%a7%d8%b1/

  5. درود بر کامران عزیز
    فک کنم هرکی پروژه کار کرده، چندین مورد اینجوری سراغ داره. منم یکی بگم.
    در پروژه ای که الان مشغولشم، ناظر محترم اصرار داره یک درب دیگر به یکی از اتاقها اضافه بشود. از نظر مشاور ما این الزامی نیست و هزینه اضافیه. من از ایشون پرسیدم مهندس این در رو برای چی میخواین؟ که در فعلی این اتاق جوابگوش نیست؟ گفت ما همیشه میزاریم!

  6. سلام مهندس عزیز
    منم یه خاطره دارم از دوره فوق لیسانس شیراز در انجام تز – اصرار استاد بر این بود که باید پایان نامه صنعتی باشه و حدود یه سال من دنبال موضوع بودم تا بالاخره تو یکی از کارخونه های نزدیک شیراز یه موضوع پیدا شد خوردگی و رسوب تو سیستم خنک کننده سرتونو درد نیارم رسوب گذاری باعث شده بود که آسیاب های بزرگ این کارخونه از خط خارج بشه و فرایند تولید رو با مشکل مواجه کنه شروع کردیم به بررسی و نمونه برداری از آب و آنالیز و … یه مهندس مکانیک با سابقه مدیر فرایند بود و منو به سختی می پذیرفت
    خط تولید یه بخش قدیمی بود و یه بخش جدیدتر – تصمیم گرفتم که روی سیستم جدید کوپن گذاری کنم که بعد از تهیه نقشه و تهیه کوپن ها این کار انجام شد چند روز بعد بهم گفتن که روی خط قدیم مشابه این سیستم هست رفتم برای دیدن جالب بود که سالها قبل شرکت نالکو سیستم کوپن گذاری رو نصب کرده ولی به دلیل عدم وجود نفر متخصص هیچ برداشت اطلاعاتی از این کوپن ها نشده و جالب تر اینکه مدیر فرایند برام توضیح داد که بعد یه مدت دیدن کوپن ها خیلی خورده شدن اونها رو عوض کردند و جنس استنلس استیل جاش گذاشتن ؟؟؟؟ هنگ کرده بودم و با همه هنری که در سخنوری داشتم نمیدونستم چه جوری این سوتی رو براشون تشریح کنم. ضمن احترامی که برای همه مهندسین مکانیک قائلم یه مشکل پاس کردن سه واحد علم مواد و ….

  7. درود بر شما مهندس عزیز

    یک خال جوش که قطعا یک تن رو نگه میداره .
    یکبار به اعوجاج یک تیر ایراد گرفتیم مهندس گفت این تیر آهن های جدید مدول یانگ متفاوتی دارن به همین خاطر پیچ میخورن تو جوشکاری .
    یکی از بازاری ها هم میگفت شما مهندس ها اهل مطالعه نیستید وگرنه باید میدونستید که متریال 304 و 321 فقط 0.7 تیتانیوم تفاوت دارن که TRACE هست ناچیزه و میشه گذشت .
    یک کارفرمایی هم داشتیم میگفت من پول V.T نمیدم فقط U.T , M.T , P.T رو پول میدم ما هم میخواستیم چشم بسته بریم بازرسی ترسیدم صدمه ببینیم سرمون بخوره به آهن ، برادر بزرگوار نمیدونست V.T مخفف VISUAL TEST بازرسی چشمی هست .

    شیر پروانه ای برای سایت فرستادم زنگ زد این چه آشغالیه زیر تست نمیتونیم کامل بازش کنیم ، بعد فهمیدم که زحمت کشیدن تو سالن تست شیر پشت شیر پروانه ای فلنج کور بستن . دیسک میخورد پشت فلنج.

    یک بار هم همکارم میگفت زنگ زدن که شما چه پمپ بازرسی کردید این که اصلا کار نمیکنه فقط میچرخه ولی پمپ نمیکنه . اونم گفته بود فازها رو جابجا کن کار هم میکنه گاهی .

    یک کارفرمای عزیز وسط سایت گیر داده بود در خصوص ورق بدون مارکینگ که این چه متریالی اگر تو متالورژی باید بدونی منم گفتم حق با شماست بزار لیس بزنم برات پرینت آنالیز بدم . نمیدونم چرا ناراحت شد باهاش شوخی کردم .

    یکی دیگه جوش نفوذی رو سوراخ کرده میگه من روی این جوش همه تست ها رو انجام دادم پس با ورق فرقی نداره چرا گیر دادی .

    یک مهندس عزیز دیگه میگفت تو تا حالا بین دو تا استیفن رو سانبلانس کردی ببینی چقدر سخته

    امیدورام حداقل یک لبخند زده باشید خاطرات من حیف نشده .

    1. درود. ماشا الله اینقدر خاطره دارید که مرورشان خودش یک دنیاست. شما باید یک کتاب خاطرات بنویسید. هر کدام از اینها ظاهری دارند ساده اما باطنی بسیار درس آموز.
      سپاس که وقت گذاشتید و اینجا نوشتید.

خواندن بعدی

سایدبار کناری