ریدهیل – عباسچیان

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به عنوان یک کاربر مهمان.

  1. جناب مهندس خداپرستی عزیز،
    سپاس از کلام شیوا و قلم رسای شما

    ارادت مندم

  2. باسلام و وقت بخیر، و با سپاس فراوان از ارائه شرح حال دانشمند ایرانی، جناب آقای دکتر عباسچیان؛
    خاطر نشان می سازد که در دهه چهل دانشگاه تهران دانشکده ای به نام دانشکده معدن و متالورژی نداشته است. آقای دکتر عباسچیان در گروه معدن دانشکده فنی دانشگاه تهران تحصیل کرده اند. گروه متالورژی سال ها بعد از فارغ التحصیل شدن مشارالیه در دانشکده فنی ایجاد گردیده‌است.
    با سپاس مجدد

    1. درود.
      با توجه به اینکه معرفی کامل ایشان را نتوانستم در مقاله یا سایتی پیدا کنم، به ناچار بخشی از زندگینامه‌ی ایشان را از از چند منبع خارجی برداشتم که یکی از آنها که به سوابق تحصیلی ایشان پرداخته بود، عنوان دانشکده‌ی معدن و متاورژی ذکر کرده بود. پس از دیدن کامنت شما به سایت دانشکده فنی مراجعه کردم و توضیح زیر را دیدم:
      “در بدو تاسیس دانشکده فنی در سال 1313، رشته مهندسی معدن یکی از چهار رشته مهندسی بود که در سال 1346 به رشته مهندسی معدن و ذوب فلزات تغییر نام داد و در سال 1349، گروه های مهندسی متالورژی و معدن از یکدیگر تفکیک شدند. در سال 1358، با کاهش طول دوره تحصیلی از پنج سال به چهار سال، مقطع تحصیلی از کارشناسی ارشد پیوسته به کارشناسی تغییر یافت و پس از آن، پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته آغاز شد. از سال 1377 نیز پذیرش دانشجو در دوره دکتری مواد شروع شد.”
      فرمایشتان درست است و بابت دقت نظرتان و درج این کامنت بسیار سپاسگزارم. متن را اصلاح کردم.

  3. ما در دانشگاه نفت، رشته بازرسی فنی، کتاب سبز آشنایی با متالورژی فیزیکی Sidney H Avener را آموختیم که واقعا کتاب سنگینی بود. به نظرم استادمون از دانشگاه علم و صنعت (استاد پروازی) بود (اگه اشتباه نکنم دکتر عرب). مباحثی مثل نابجایی ها و درک ساختار مواد. برای من مباحث کتاب جذاب نبود. بخصوص من که دوست داشتم در رشته بازرسی از مباحث نظری دوری کنم.

  4. کامران جان دمت گرم که این چنین دقیق به بزرگان این مرز و بوم می پردازی و احساس افتخار در قلب هر ایرانی رو زنده می کنی.
    پاینده باشی دوست من

    1. درود فراوان شاهپور عزیز.
      اگر بتوانم گام کوچکی در معرفی نام نیک این بزرگان برداشته باشم، بسیار خرسند خواهم شد. بر این باورم که همه باید از کسانی شویم که جهان را آباد و جهانیان را شاد می‌سازند.
      سپاس فراوان.
      پایدار باشی و برقرار.

خواندن بعدی

سایدبار کناری