کامران خداپرستی

جابز، اپل، متریال!

استیو جابز با آن شخصیت و نگاه نافذش برای خیلی‌ها یک اسطوره است. مردی که الهام‌بخش بسیاری از مدیران برجسته‌ی امروزی است و شرکت‌های زیادی سعی می‌کنند با الهام گرفتن از اپل، مسیر آینده‌ی خود را ترسیم کنند.

داستان زندگی جابز با تمام فراز و نشیب‌های عجیب و جالبش، از او یک شخصیت متفاوت و برجسته ساخته که توجه همه‌ را به خود جلب کرده است.

مرگ استیو جابز در سال ۲۰۱۱ ، یکی از غم انگیزترین رویدادهای دنیای فناوری بود. با اینکه اپل با سیاست‌های خاص خود، دوستان و دشمنانِ زیادی دارد، اما کمتر کسی را می‌توان یافت که از رفتن این نابغه‌ی تکنولوژی با آن آینده‌نِگری شگفت‌انگیزش، اظهار ناراحتی نکرده باشد.

من پیش از این در نوشتاری ( لینکش اینجاست) درباره‌ی استخدام به شیوه‌ی استیو جابز نوشته بودم اما به تازگی وقتی زندگینامه‌ی او را می‌خواندم به این جمله رسیدم که: جابز شیفتهی انواع متریال بود!

برای اینکه بدانید استیو به کدام مواد علاقه‌مند بود و چگونه از آنها در محصولاتش استفاده ‌می‌کرد، این ۵ صفحه را بخوانید:

جابز (قالب پی‌دی اف- ۵ صفحه)

پی‌نوشت               شاید بدانید که استیوجابز، نه‌ تنها در دنیای فناوری بلکه در دنیای سخنرانی و ارائه، دارای سبک و خلاقیتی منحصر به‌ فرد بود. ویدئوهای ارائه‌های جذابش به همراه عکسهای دوران مختلف زندگیش را می‌توانید در این سایت ببینید:

www.allaboutstevejobs.com

راستی، تا یادم نرفته بگویم که جابز از مخالفان سرسخت پاورپوینت بود. خودش می‌گفت:

«از جایگزینیِ تفکرِ خلاق توسطِ اسلایدهای پاورپوینت متنفر بودم. افراد باید حین ارائه‌ی کار به مواجهه با مشکلات می‌رفتند بنابراین از همه خواستم متعهد باشند، سر میز بنشینند و مسائل را به بحث بگذارند نه اینکه فقط چند تا اسلاید نشان دهند. آدم‌هایی که می‌دانند از چه حرف می‌زنند، نیازی به پاورپوینت ندارند.»

خروج از نسخه موبایل