شاید برای شما هم اتفاق بیفتد …

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به عنوان یک کاربر مهمان.

  1. مهندس خداپرستی عزیز
    ممنون بابت انتقال تجربیاتتان
    درس های بزرگی در این تجربه ها نهفته است. سپاسگزارم.

    1. درود جناب یعقوبی ارجمند،
      امیدوارم این روایتها از تجربه‌های فردی، کمکی باشد برای هموارتر شدن راهی، سبکتر شدن باری، منصفانه‌تر شدن قضاوتی و آگاهانه‌تر شدن تصمیمی.
      سرت سبز و دلت خوش باد جاوید

  2. سلام بر استاد کامران خداپرستی عزیز‌. مثل همیشه خوب فکر می کنی و خوب مینویسی. مشکلاتی که بیان کردی تقریبا بطور مشابه برای من هم اتفاق افتاده و شاید بعضی وقتها راه حلی جز اینکه ندیده بگیری و یا بقول انگلیسی زبانها calm down کنی نداری.
    من در یک شرکت نفتی اینترنشنال در ایران کار میکردم که گزارش مغایرتی از طرف مدیر بازرسی بدستم رسید که در آن بازرس، قطعه ساخته شده را ریجکت کرده بود و تایید آن را منوط به انجام نمونه گیری و آنالیز کرده بود. حالا مدیر بازرسی آن را با نتایج آزمایشگاه برایم ارسال کرده بود تا من بعنوان مدیر کنترل کیفی پروژه آن را تایید کنم تا گزارش بسته شود. در نتایج آزمایشگاه نوشته شده بود بدلیل مشخص نبودن آنالیز امکان بررسی وجود ندارد و در نهایت آزمایشگاه نمونه ها را تایید کرده بود. من حاضر به امضای چنین گزارشی نشدم و از مدیر بازرسی درخواست کردم که مجددا نمونه گیری و آنالیز انجام شود. مدیر بازرسی میگفت خودشان میدانند که نیازی به ریجکت نبوده و حالا با همین گزارش هم میتوانند گزارش مغایرت را ببندند. کار به دعوا کشید و ایشان با بددهنی میخواست امضا را بگیرد، پیش مدیر پروژه که خارجی بود رفت و ایشان هم یکی از متالورژهای خودشان رو آورد و پرسید که گزارش را بررسی کند. در نهایت مدیر پروژه گفت اگر لازم باشد کل قطعات را ریجکت خواهند کرد. حالا نمیخواهم فرضیات پشت این مغایرت را مطرح کنم ولی استرس زیادی بهم وارد شد چون مدیر بازرسی کسی بود که من را برای این شرکت خارجی مصاحبه کرده بود و فکر می کرد که باید بله قربان گوی ایشون باشم.

    1. درود بر دوست ارجمندم جناب رضازاده عزیز،
      از این که محبت کردید و تجربه‌ی خودتان را در اینجا نوشتید، بسیار بسیار سپاسگزارم.
      کاش می‌شد مهندسان حرفه‌ای را تکثیر کرد! تجربه‌ی تلخ و پرتنشی را پشت سر گذاشته‌اید اما به قول معروف “دریای آرام، ناخدای با تجربه و ماهر نمی‌سازد”.
      لطفاً باز هم از تجارب ارزشمندتان برایمان بنویسید.
      پاینده یاشید.

خواندن بعدی

سایدبار کناری

کامران خداپرستی

این روزها، نوشتن از علم و مهندسی مواد، در اینجا، یعنی سایت شخصی‌ام، لذت‌بخش‌ترین کار من است.

لینکدین تنها حضور من در شبکه های اجتماعی است!