دو خاطره با یک کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به عنوان یک کاربر مهمان.

  1. بنظرم علاوه بر بررسیهای مستندات و معیارهای پذیرش یک مقاله و یا تایید یک شرکت بازرسی حتما باید به پیوستهای جانبی کار نیز باید توجه داشت. متاسفانه ما به این مشکلات مبتلا هستیم و بدون توجه به آنها و راهکار پیدا کردن برای آنها نمی توانیم به نتیجه مطلوب دسترسی پیدا کنیم کامران جان.

    1. درود پرویز عزیز.
      کاش دیدگاهت را با ذکر مصداق‌هایی همراه می‌کردی و راهکارهایت را با توجه به شرایط موجود بیان می‌کردی. به نظرم وقتی اوضاع “پای‌بست” تعریفی ندارد شاید خیلی نتوان به “نقش ایوان” دل بست.

  2. با درود
    استاد عزیز من مقاله ای کوچک و ساده در خصوص بازرسی ساده ترفند های پیمانکاران با میانگین سواد 5 کلاس نوشتم که دوستان ارزیابی کردن و گفتن مقاله شما به دلیل اینکه مراجع انگلیسی ندارد مقاله ای ضعیف و بدرد نخور است .
    http://www.weldingcode.com/index.php?extend.7.32 یک مورد از موضوعات مقاله

    از شانس بد در جلسه ای با ایشان و دوستان ایشان که دکترا و فوق لیسانس بودند حضور داشتم همان مقاله را عنوان کردم جالب که تمامی ایشان فریب همان پیمانکار 5 کلاس سواد را خورده و نتوانستن ترفند پیمانکار را متوجه شوند .
    بجای مقاله من جوشکاری شیشه به نمیدونم تیتانیوم رو چاپ کردن خیلی باکلاس بود مراجع هم داشت .
    شرط میبندم کسایی که داشتن مقاله مذکور ( خاطره شما ) رو در ارائه گوش میدادن حواسشون به خوردن کیک و ساندیس بوده یا با دوستشون صحبت میکردن آخرش هم دست زدن .
    گر ما خرد داشتیم …
    روزی را آرزو میکنم که ایرانی ها دست از …

    استا عزیز سپاس از متن بسیار زیبای شما

  3. سلام کامران جان، خیلی مطلب مفیدی بود. من فقط یه پیشنهاد دارم: فکر کنم باید ضریب اهمیت ایمنی و محیط زیست را بالا ببری. پایین ترین ضریب اهمیت (1) به محیط زیست داده شده. حتی کم اهمیت تر از داشتن سایت. من فکر میکنم مهمترین فاکتور اهمیت به ایمنی انسانها و محیط زیست باشه.

    1. درود صالح جان. از این که لطف کردی و نظرت را نوشتی سپاسگزارم. چند وقت پیش مطلبی می‌خواندم در مورد دو اصطلاح Theory In Mind و Theory In Use و چکیده‌اش این بود که “نباید احساس کنیم که چون اهمیت یک موضوع برای ما واضح یا بدیهی است و یا اینکه کاملاً با آن موضوع موافق هستیم، به این معناست که آن موضوع در زندگی واقعی ما هم جایگاه دارد.”
      حرفت درست است اما در رزومه‌هایی که ارائه شده بود امکان ارزیابی این دو مورد را نداشتم و فقط کلی گوییهایی شده بود که مثلاً حادثه‌ای نبوده و یا به حفظ محیط زیست متعهدند. اگر می‌خواستم برای این بخش معیار را مثلا داشتن استاندارد ISO 14001 قرار دهم در حالی که می‌دانم خیلی از شرکتهای بزرگ حتی به صورت نمایشی هم این گواهی را ندارند، فکر می کنم راه را به خطا می‌رفتم.
      امیدوارم روزی برسد که دغدغه های زیست‌محیطی اینور آب هم به استانداردهای جهانی نزدیک شود. برای این که من هم در این فرهنگ‌سازی نقش داشته باشم اگر قرار شد جدول ارزیابی تهیه کنم و مطمئن باشم که به نتیجه‌ی داوری من اهمیت می‌دهند، قول می‌دهم حتماً پیشنهادت را عملی کنم و وزن بخش ایمنی و محیط زیست را افزایش دهم. باز هم از تو ممنونم.

  4. درود بر استاد عزیز و گرانقدر؛
    خدا میداند که چقدر مشتاق دیدارتان هستم! ولی متاسفم که هزاران کیلومتر فاصله اجازه عرض ادب حضوری به پیشگاه دوست و استاد عزیزم را نمی دهد. برقرار و پاینده باشید که قلمتان جز به حق روی کاغذ نیامده!
    تجربیات مشابهی در زمان کار و تدریس در ایران داشته ام…در پایان نوشته زیبای شما این جمله در ذهنم نقش بست که “جانا! سخن از زبان ما میگویی…”

خواندن بعدی

سایدبار کناری