برای کمتر خیس شدن زیر باران، قدم بزنیم یا بدویم؟

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه به عنوان یک کاربر مهمان.

  1. عالی کامران
    آسمان سربی
    این شعر یا متن رو در کلاس شکل دادن پیشرفته دکتر مشکسار یکی از بچه ها روی تابلو نوشته بود. یادته؟

  2. توضیح جالبی بود درباره دویدن در بارون. به نظر من برای راحتی کار خودش و گرفتن نتیجه جالب، مسئله رو زیادی ساده و از حالت واقعی کاملاً خارجش کرده. برای همینم نتیجه‌ای که گرفته اونقدر غیرواقعیه که خودش در انتها اشاره کرده که خب اگر “ضخامت” داشته باشی، و برات مهم باشه که چقدر آب میریزه رو سرت (که تجربه میگه اگه کسی چتر نداره وقتی بارون pouringه، براش مهمه حتمن!) خب سرعت مهم میشه برات! یا مثلاً باد رو حذف کرده که خب عامل مهمیه که اغلب اوقات هست.
    من کتاب رو نخوندم و نمیدونم این مثال توی چه contextی و برای گرفتن چه نتیجه‌ای آورده شده، ولی عملاً نتیجه‌ای که گرفته هیچ کاربردی نداره. تازه این نتیجه بدون در نظر گرفتن میزان سرمایی که فرد احساس میکنه وقتی زیر بارونه. یعنی حتی اگه سرعت فرد واقعاً هیچ اثری در خیس شدنش نداشته باشه (به دلیل ضخامت! فرد این هم درست نیست) باید سریع رد بشه تا احساس سرمای کمتری داشته باشه!
    با اینکه به نظرم نتیجه‌گیریش درست نبود، دید جالبی داشته. خوندن این قسمت باعث شد کتابش تو لیستم قرار بگیره.

    1. توضیحات تکمیلی جالبی دادید که شاید از جمله دلایلی باشند که حتی وقتی کاپشن کلاه دار یا چتر داریم اما ناخودآگاه می خواهیم هر چه سریعتر به یک جای سرپوشیده برسیم مگر اینکه نیتمان این باشد که از لحظه لحظه ی یک روز یا شب بارانی لذت ببریم.
      سپاس.

  3. اصا نتیجه خوبی نبود- حالا اگر سرعت رو خیلی بیاریم پایین میبینیم که چه نتیجه مسخره ای گرفته

    1. همانگونه که در کامننت خانم ارژنگ هم ذکر شده، نویسنده صورت مسئله را بصورت واقعی در نظر نگرفته است و به نظرم فقط می‌خواسته ذهن ما را به سمت پارامترهای مختلف دخیل در یک موضوع ببرد حتی اگر موضوعی به سادگی رفتن زیر باران باشد.
      سپاس از ابراز نظرتان.

خواندن بعدی

سایدبار کناری

کامران خداپرستی

این روزها، نوشتن از علم و مهندسی مواد، در اینجا، یعنی سایت شخصی‌ام، لذت‌بخش‌ترین کار من است.

لینکدین تنها حضور من در شبکه های اجتماعی است!